چرخ خیاطی خانگی  :

چرخ خیاطی خانگی در انواع مختلف و با برندهای مختلفی در بازار موجود هستند . مثل :کاچیران .ژانومه . برادر . سینگر .مارشال .چرخ خیاطی جانتک و …….

 

چرخ خیاطی خانگی

انتخاب بهترین  چرخ خیاطی خانگی

چرخهای خیاطی خانگی یا به اصطلاح چرخهای همه کاره هستند که با پایه های مختلفی که دارند میتونند انواع دوختها رو انجام بدهند .مثل دوخت : دوخت راسته .دوخت جادکمه .دوخت زیپ.دوخت قیطان . رگه دوزی .

و دوختهای تزیینی مثل :زیگزاگ .دندان موشی .انواع گلدوزی .

گلدوزی با چرخ

 

 

دوختهای تزیینی را میتوان در اکثر لباسها به ویژه لباس های بچه گانه و دخترانه انجام داد.

 

 

چرخهای خانگی از گذشته تاکنون تغییرات زیادی داشته اند .چرخهای خیاطی قدیمی تر بیشتر حالت دستی داشته اند .مثل چرخهای سینگر و مارشال که معمولا سیاه رنگ هستند و با جعبه های چوبی . این چرخها به برق نیازی نداشتند و با چرخش قسمت توپی با دست حرکت میکردند . بخاطر کم بودن سرعت دوخت این چرخها کم کم به آنها دینام اضافه شد تا با برق کار کنند و سرعت کار افرایش پیدا کند .

چرخ خیاطی قدیمی سینگرچرخ خیاطی قدیمی مارشال قدیمی

با گذشت زمان چرخ خیاطی پیشرفت زیادی کرد و تبدیل شد  به چرخهایی که انواع دوختها رو انجام میدادند و با  پدال و دینام و برق حرکت میکنند .این مدل چرخها چرخهای مکانیکی هستند و تمام تنظیمات چرخ با پیچ ها و دکمه هایی که روی آنها قرار دارند انجام میشود .یکی از معروف ترین چرخهای خیاطی مکانیکی چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ هست که انواع دوختها را از گلدوزی گرفته تا دوخت راسته با تغییر ژتون و پایه انجام میدهند.این جرخها طول عمر بالایی دارد برای دوخت انواع پارچه های نازک و ضخیم کاربرد دارند .

چرخ خیاطی ژانومه 802

چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲

چرخهای ژانومه به اصطلاح چرخهای استوک هم شناخته میشوند .اما به جرات میتوان گفت چرخهای ژانومه یکی بهترین چرخهای خانگی به شمار میروند .

کم کم چرخهای مکانیکی تبدیل شدند به چرخهای کامپیوتری که تنظیمات دوخت و تعویض مدل دوخت با دکمه و به راحتی انجام میشود .چرخهای کامپیوتری هم مثل چرخهای مکانیکی برای استفاده خانگی بسیار مناسب هستند .شاید تنها ایرادی که بتوان به این مدل چرخها گرفت این باشد که ممکن است با نوسانات شدید برق بورد کامپیوتری این چرخها بسوزد .

چرخ خیاطی کامپیوتری

چرخ خیاطی کامپیوتری

برای انتخاب بهترین چرخ خیاطی خانگی باید به چند نکته توجه کرد :

  1. میزان استفاده از چرخ خیاطی : اگر برای دوختهای معمولی و روزمره چرخ خیاطی را خریداری میکنید بهتر است از چرخهایی که قیمت زیادی ندارند خریداری کنید تا نیازهای معمولی رو برآورده کنند .اما اگر برای دوخت انواع پارچه های نازک و ضخیم و یا تعداد متوسط تا زیاد لباس چرخ را خریداری میکنید پیشنهاد من به شما خریداری چرخهای خیاطی مکانیکی و یا کامپیوتری ژانومه است .

  2. قیمت چرخ خیاطی :چرخهای خیاطی با قیمتهای مختلفی در بازار موجود هستند . اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که                                                                                                                                       لزوما گرانترین چرخ خیاطی بهترین نیست .

  3. به عنوان مثال چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ در میان چرخهای خانگی یکی از گرانترین چرخها است اما چرخهای مشابه با مارک ژانومه وجود دارد که کارکرد دقیقا مشابه و قیمت پایین تری دارد مثل چرخ خیاطی ژانومه ۶۷۲ است .

  4. انتخاب فروشنده معتبر :برای خرید چرخ خیاطی حتما از چندین فروشگاه تحقیق کنید و فروشگاهی را انتخاب کنید که خدمات پس از فروش داشته باشند .

  5. خرید چرخهای استوک و دست دوم : اکثر چرخهای با برند ژانومه چرخهای دست دوم و یا استوک هستند . موقع خرید این چرخها حتما به تمیز بودن بدنه چرخ توجه کنید . زیرا ممکن است از چرخ استفاده زیادی شده باشد و بدنه اسیب دیده باشد . دیگر کارایی لازم را نداشته باشد .

مراکز خرید چرخ در تهران :

اکثر فروشگاههای چرخ خیاطی در خیابان خیام .خیابان جمهوری  قرار دارند .

 

سخن آخر :تمام چرخهای خیاطی به سرویس ماهانه و روغنکاری دوره ای نیاز دارند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      Clicky