برای دریافت مدرک از سازمان فنی و حرفه ای چه مراحلی باید طی شود ؟

برای دریافت مدرک معتبر و رسمی  دارای کد بین المللی و قابل ترجمه از سازمان فنی و حرفه ای باید از طریق آموزشگاههای فنی و حرفه ای که  مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای دارند اقدام کنید .

برای دریافت مدرک از کدام دوره ها باید شروع کنم ؟

برای دریافت مدرک رسمی و معتبر باید ابتدا دوره نازک دوز رو بگذرونید . دوره نازک روز در واقع پیشنیاز برای تمام دوره های خیاطی هست .

مراحل آزمون فنی و حرفه ای به چه صورت میباشد ؟

بعد از گذراندن دوره های مختلف خیاطی مثل نازک دوز .شلوار دوز .مانتو دوز .ضخیم دوز .لباس شب و عروس و طراحی لباس و صنایع دستی و…….. اسم هنرجویان از طریق آموزشگاه در پرتال سازمان فنی و حرفه ای ثبت میشه .این آزمونها هر چند ماه یکبار بر اساس ظرفیت آموزشگاه هم به صورت آنلاین  و هم بصورت هماهنگ برگزار میشود .

                        برای آزمون آنلاین و هماهنگ حضور هنرجویان در حوزه های آزمون الزامی میباشد .

آزمونها شامل ۲ مرحله میباشد . آزمون تئوری و آزمون عملی .

  • آزمون تئوری به صورت تستی طبق منابع و کتابهای اعلام شده از آموزشگاه برگزار میشود.  نتایج حدودا یک هفته تا ۱۰ روز بعد از آزمون تئوری در سایت سازمان فنی و حرفه ای اعلام میشود.

  • حدودا یک ماه بعد از اعلام نتایج آزمون عملی برگزار میشود . آزمون عملی شامل الگو سازی و برش و دوخت یک لباس کامل براساس سرفصل های آموزش داده شده در دوره مورد نظر میباشد برگزار میشود .

آزمونها در کجا و در چه ساعتی برگزار میشود ؟

آزمون تئوری در حوزه های اعلام شده و طبق ساعت درج شده بر روی کارت آزمون  از سوی سازمان فنی و حرفه ای برگزار میشود .

آزمون عملی در محل آموزشگاه و از ساعت ۸ صبح برگزار میشود .

در هر دو مرحله آزمون حضور هنرجویان الزامی میباشد . و بدیهی ست که در صورت غیبت در هر کدام از مراحل آزمون امکان دریافت مدرک وجود ندارد.

برای دریافت مدرک حضور هنرجو لازم است ؟

برای دریافت مدرک نیاز به حضور هنرجویان نیست و هنرجویان میتوانند به صورت غیر حضوری و از طریق سایت سازمان فنی و حرفه ای و با وارد کردن اطلاعات فردی مدرک  مشاهده و دریافت کنند .

 مدرک سازمان فنی و حرفه ای چقدر اعتبار دارد ؟

مدرک سازمان فنی و حرفه ای هم در ایران و هم در خارج از کشور از اعتبار زیادی برخوردار میباشد . جالبه که بدونید مدرک سازمان فنی و حرفه ای دارای کد بین المللی میباشد و قابلیت ترجمه دارد .

گواهی‌نامه‌های مهارت سازمان  فنی و حرفه‌ای از مدارک معتبر آموزشی و نشان‌دهنده‌ی مهارت افراد در یک رشته هستند و شما برای مهاجرت، علاوه بر ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و آکادمیک، می‌توانید مدارک صادره از سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز ترجمه کنید و از مزایای این مدارک در کشورهای دیگر بهره‌مند شوید.

ترجمه رسمی مدارک فنی و حرفه‌ای با مهر مترجم رسمی قوه قضاییه تنها ارائه‌ی اصل مدرک لازم و کافی است. اما در صورتی که به تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز دارید، این گواهی‌ها باید به تایید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برسد و صحت اعتبار آن‌ها مجدداً تایید شود. توجه داشته باشید که پیش از دریافت تاییدیه سازمان فنی و حرفه‌ای باید باید به یک دارالترجمه رسمی مراجعه کرده و گواهی درخواستی جهت تایید اصل گواهی دریافت کنید. این گواهی باید روی سربرگ دارالترجمه و ممهور به مهر دفتر دارالترجمه باشد.

 با شرکت در دوره های حضوری و مجازی آموزشگاه مهرخاتون امکان دریافت مدرک از سازمان فنی و حرفه ای را خواهید داشت .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      Clicky